Veelgestelde vragen

Jaaroverzicht bunq rekening voor bunq gebruikers

Een deel van de leden die meedoet met AOV Fonds Kunst en Cultuur gebruikt een bunq rekening als AOV rekening. Het jaaroverzicht van deze rekening kun je vinden in de bunq app via profiel – boekhouding – jaaroverzicht.

Hoe kan ik overstappen van de bunq bank naar de zakelijke beheerrekening?

Stuur vanaf het e-mailadres dat bij ons geregistreerd staat een email naar het Servicebureau (kringadmi@samsamservicebureau.nl) en we helpen je verder. Je krijgt dan een e-mail met informatie waarna je de procedure zelf kan starten.

Kan ik mij ziekmelden als ik een saldotekort heb?

Nee, dit is niet mogelijk. Op dat moment hou je je niet aan de regeltjes van AOV Fonds Kunst en Cultuur en heb je dus geen recht op schenkingen. Vul je saldo aan en het is weer geregeld :-).

Kan ik mijn dekking verlagen?

Dit kan per de eerste van elke maand doen en verlagen is nog makkelijker dan verhogen. Op deze pagina van het SamSam Servicebureau staat meer uitleg wat je dan moet doen.

Hebben jullie een digitale flyer?

Ja die hebben we! Hier vind je onze digitale folder.

Kan ik jullie machtigen mijn maandbedrag automatisch te incasseren?

Nee, dit is niet mogelijk. Daarom adviseren we altijd om een automatische overboeking in te stellen op de 25e dag van de maand. Zo voorkom je een saldotekort. Vergeet niet je betalingskenmerk ook te vermelden. Je vindt alle relevante informatie terug in de portal.

Wat is mijn betalingskenmerk en waar vind ik het?

Als je meedoet met AOV Fonds Kunst en Cultuur dien je iedere maand je maandbedrag (inleg en contributie) over te maken naar de Zakelijke Beheerrekening van Stichting AOV voor vakmensen. Doordat je bij iedere storting op die rekening je eigen unieke betalingskenmerk vermeld kunnen wij verantwoorden dat het geld daadwerkelijk van jou is. Indien je niet een bestaand betalingskenmerk vermeldt bij de transactie dan storten we het geld weer terug op de rekening waar het vandaan kwam.

Als je inlogt in de portal dan zie kom je via “Mijn Maandbedrag” bij een overzicht waar je betalingskenmerk, het rekeningnummer van de zakelijke beheerrekening van de Stichting en je maandbedrag staan.

Ik heb per ongeluk meerdere keren mijn maandbedrag gestort, wat nu?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om geld terug te storten vanaf de derdengelden rekening naar jouw rekening als je er zelf teveel op hebt gezet. Je kan natuurlijk wel in de toekomst wat minder geld overmaken. Als je bijvoorbeeld voor 2 maanden je maandbedrag hebt gestort in plaats van voor 1 dan kan je gewoon een maand je maandbedrag niet storten.

Wil je je saldo weten? Ga naar de portal (via deze link) en kies in het menu voor “Mijn buffer”.

Hoe kan ik mijn bunq rekening opzeggen

Je hebt bij de bunq een account en 1 of meerdere rekeningen. Voordat je je account en daarmee ook je rekeningen kunt opzeggen dien je er eerst voor te zorgen dat er geen geld meer staat op je rekening(en). Vervolgens ga je via het menu dat onder in het scherm staat naar Profiel. Daar zie je (wellicht moet je naar beneden scrollen) onder je naam Plan (iPhone) of Abonnement (Android). Als je daar op tikt dan kan je op het volgende scherm onderaan (rode tekst) op “Account opheffen” tikken.

Als je nog meer vragen hebt

Op onze website vind je veel informatie over het AOV Fonds Kunst en Cultuur. Maar we kunnen ons voorstellen dat je nog met vragen zit die je graag aan ons wilt stellen. Dat kan! Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies.